Cel ogólny: Rozwijanie umiejętności panowania nad swoimi emocjami, przełamanie uczucia lęku i niepokoju. Wykorzystanie nabytych wiadomości i umiejętności podczas podejmowania zadań proponowanych przez nauczyciela.
Cel operacyjny: dziecko potrafi: - zareagować w odpowiedni sposób na określone powitanie - wypowiedzieć się na zadany temat - podać swoje propozycje rozweselenia królewny - - zna kroki taneczne, potrafi zatańczyć z partnerem taniec ''Świecznik" - - potrafi akompaniować na instrumentach perkusyjnych do utworu" Moment Musik" - - potrafi współdziałać w zespole podczas pracy plastycznej
PRZEBIEG 1/ Powitanie wszystkich przybyłych. Witam wszystkich, którzy chcieliby... -zwiedzić cały świat -lubią zabawy -lubią szukać odpowiedzi na nie zwykłe pytania itp.
2/ Rozmowa na temat '' Kto lubi podróżować ? " -dzieci podają różne propozycje, a następnie nauczycielka prosi je, aby wymieniły cechy dobrego podróżnika. -osoby, które potrafią czytać odczytują napisy: odważny, silny, sprytny, pomysłowy i próbują wyjaśnić sens powyższych słów
3/ Wybieramy się do "Smutnego zamku"- lecimy samolotem Wspólna zabawa przy muzyce „Samolot”/nagranie Pedagogika Zabawy- KLANZA/. -dzieci naśladują czynności wykonywane przez lotnika
4/ Spotkanie ze" Smutną królewną ". Rodzice wraz z dziećmi przybywają na zamek. Dzieci siadają na kolanach swoich rodziców, tak jak na tronie. Po chwili pojawia się druga nauczycielka przebrana za królewnę i opowiada swoją smutną historię.(Jest nieszczęśliwa z tego powodu, że mieszka w starym, brzydkim zamku i nikt jej nie odwiedza, nie ma żadnych przyjaciół) Dzieci wypowiadają się nt. ''Co można zrobić, aby rozweselić królewnę?" Podają swoje propozycje np.: - śpiewają piosenkę "Do przodu prawą rękę daj..." - akompaniują na instrumentach perkusyjnych do utworu F. Schuberta Moment - Musik - tańczą menueta "Świecznik"/wg. Batii Strauss/ - na prośbę królewny zapraszają do tańca rodziców - wymyślają śmieszne kroki
5/ Ozdabiamy zamek "Smutnej królewny". -dzieci wraz z rodzicami ozdabiają przygotowane kartony, na których zaznaczono kontury komnaty królewskiej /wykorzystanie różnych technik plastycznych :rysowanie kolorową kredą, malowanie farbami plakatowymi, wycinanie z kolorowego papieru, bibuły, złotka./
6/ Powrót do przedszkola -wykorzystanie czarodziejskiego zaklęcia:
Czary, mary kwiatki w polu i jesteśmy już w przedszkolu!
Opracowała –Beata Jurkowska
|